Medicatie aanvragen

Bij het aanvragen van recepten maken wij een onderscheid tussen langdurige/chronische medicatie en meer kortdurende/incidentele/nieuwe medicatie.

Als er nieuwe klachten zijn waarvoor u een recept wilt aanvragen, overleg dan altijd even met de assistente. Zij kan met de huisarts overleggen wat voor u het beste is.

Voor de langdurige/chronische medicatie zijn er meerdere mogelijkheden om een zogenaamd herhaalrecept aan te vragen:

Als u de receptenlijn inspreekt

In dat geval maakt de assistente het recept aan. U kunt het recept de volgende werkdag na 13 uur afhalen bij uw apotheek.

De huisarts kijkt altijd even na of er bij het recept nog controles nodig zijn, zoals bloed laten controleren, of bloeddruk meten, of een andere reden voor een controle. Ook kan het zijn dat uw huisarts vindt dat de medicatie niet meer passend is, bijvoorbeeld omdat richtlijnen veranderd zijn. Indien de huisarts het nodig vindt zal zij via de assistente laten vragen om een afspraak te maken.

Als u uw recept digitaal bij de apotheek aanvraagt

U kunt op de internetsite van uw apotheek met het invullen van herhaalcodes uw recept bestellen. Wij hebben de afspraak gemaakt met de apotheek dat zij de recepten dan meegeven en vervolgens een bericht sturen naar de huisarts dat het recept is uitgegeven. In sommige gevallen kan het alsnog zijn dat wij willen overleggen over uw medicatie. Dit gebeurt in dat geval achteraf, als u de medicatie al in huis heeft.

RIJVEILIGHEID EN MEDICATIE:

Heeft u vragen over uw medicatie met betrekking tot rijveiligheid dan kunt u dat controleren met behulp van de volgende site:  www.rijveiligmetmedicijnen.nl/